CADA FAMÍLIA I CADA INFANT
ÉS ÚNIC I IRREPETIBLE!
Ara, famílies, participeu de la comunitat educativa del Marfull i per això es requereix una estreta col·laboració i cooperació entre ambdues parts. Els vostres fills i filles es mereixen una individualització de l'acció educativa i cal abordar-la a partir del coneixement del context familiar de cada infant i de la comunicació oberta entre escola-família.
Per aquests motius, són moltes les propostes que utilitzem per a què aquest seguiment sigui el més continuat possible:
-
Les entrevistes individualitzades, les tutories. Tant a principi de curs, al setembre, com durant, es concreten entrevistes per tal d'escoltar expectatives i preguntes i també per posar al corrent de les experiències que té l’infant a l'escola.
-
Les reunions informatives, com és ara la reunió pedagògica. Són trobades periòdiques amb les famílies d’un mateix grup classe, per apuntar i compartir intencions educatives.
-
La interacció diària durant les entrades i les sortides: Al llarg del curs, els familiars entreu a l’escola, per tal d’acompanyar a l’infant a la seva estança. Els contactes diaris són un moment de diàleg directe entre famílies i educadores.
-
El Consell Escolar: És un òrgan participatiu de la comunitat escolar, que esdevé un fòrum de diàleg i participació democràtica. En el Consell Escolar, hi ha representats tots els col·lectius que intervenen en la comunitat educativa: directora, equip docent, famílies i Ajuntament. Trimestralment, es reuneixen amb la finalitat d’informar del funcionament del centre i per participar en la presa de decisions en relació amb aquells temes importants per l’organització d’aquest.
-
Bynapp: És una aplicació comunicativa, bidireccional, que permet fer arribar de manera ràpida i eficaç algunes informacions del dia a dia més rutinàries. Allí també s’hi penjaran documents generals com: els menús, el calendari, fotografies i alguna circular.
-
Vivències d’infància, la llibreta on s’hi recull periòdicament, la imatge que l’adult té del nen o nenai, a partir d’observacions, documentacions i fotografies, es posa de manifest les competències de l’infant, oferint a les famílies la possibilitat de conèixer com interactua a la llar d’infants.
-
Espai de les famílies, un espai de trobada i d’escolta pensat per a les famílies. Tant al moment de familiarització com durant el curs, s’ofereix un lloc per compartir relacions,neguits, experiències que giren al voltant de la criança. Aquí és on neixen les Tertúlies, pensat com un moment d’intercanvi de temes d’interès general.
-
Trobades familiars: Infants i famílies són convidats a l’escola per gaudir de l’espai natural. Petits i grans, comparteixen temps, jocs i descobertes al jardí, d’una forma relaxada, propera, informal i càlida.
-
Tardes amb família, s’ofereix als familiars entrar al Marfull a passar una tarda, de 3 a 5, acompanyant als seus fills i filles. Participar significa “ser part”, i només participant, els pares i les mares podran “ser” i “sentir-se part” de l’escola.
-
Guaita. La família, previ acord amb la tutora, pot venir a passar una estona a l’estança. Conèixer l’escola des de dins, els jocs que hi neixen, les relacions que s’estableixen, la comunicació i l’acompanyament proper de les educadores...
A més a més, al llarg del curs us anirem fent propostes perquè pugueu participar en tot allò que es fa al centre: tant dins com fora de l’horari escolar (festes, sortides, xerrades, tallers...), com també, petites col·laboracions que podreu fer des de casa (recopilació de fotos per després fer-ne una exposició, materials reciclats, etc.).
Així mateix, rebrem amb entusiasme totes aquelles propostes que ens vulgueu fer arribar, ja sigui a l’aula com fora d’aquesta. Animeu-vos a participar i a que neixin noves relacions, relacions basades en la cordialitat, el respecte i la confiança mútua!